Вівторок, 19.03.2024, 05:29
Вітаю Вас Гість | RSS

Сайт Ізюмського професійного ліцею

Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Сучасні педтехнології, проекти


Проектна діяльність

Впровадження проектів у життя

 «ДОПОМОЖЕМО РЕАЛІЗУВАТИ ПРАВО НА ПРАЦЮ»

Так вирішив колектив Ізюмського професійного ліцею, перейнявшись проблемами інвалідів, яких тільки в місті Ізюмі на сьогодні віком від 15 до 30 років – 350 чоловік.

До такого рішення спонукала ціла низка законів щодо захисту прав людей з обмеженими можливостями і активна громадська позиція наших педагогів і учнів.

В 2009 році разом з Піклувальною радою «Ментор» в ліцеї була створена дорадча група, яка вивчила це питання і донесла його до всіх учасників навчально-виховного процесу. Ми глибоко усвідомили, наскільки важлива наша підтримка інвалідам. Те, що стосується здорових людей, стосується й інвалідів. Теоретично вони мають  безліч прав і втім практично позбавлені найелементарнішого. Стосовно них багато задекларовано, але мало виконується. А це не просто категорія людей. Це окремі життя. Окремі трагедії. Окремі надії  на допомогу. А вона так необхідна.

Ми зрозуміли, що треба створити належні умови життя в місті для людей з особливими  потребами з тим, щоб вони могли повніше реалізувати свій потенціал, брати посильну участь у державному будівництві, інтегруватись у суспільство.

Накреслили кроки.

Крок перший. Його нам допоміг зробити Благодійний фонд  «Громадські ініціативи» разом із компанією «Філіп Морріс Україна», які проводили щорічний конкурс міні проектів «Добрі справи» у 2009 році. Творчою групою ліцею був написаний проект «Створення умов для рівного доступу до навчання та спілкування осіб з обмеженими фізичними можливостями в Ізюмському професійному ліцеї». Результатом проекту стало оснащення входу до ліцею пандусом, що забезпечило доступ інвалідів до приміщення навчального закладу.

Крок другий. Громадська організація ліцею «Ментор» почала пошук донора для реалізації програми. Цими донорами стали міжнародна благодійна організація «Фонд Східна Європа» та компанія ПрАТ «Філіп Морріс Україна», за спільною ініціативою  яких реалізується проект „Удосконалення професійної освіти в   Харківській області ”.

Пандус побудовано. Виховні заходи проведено. А відчуття незавершеності, навіть докорів сумління у декого з нас залишились. Дійсно, ми  зробили будівлю ліцею архітектурно доступною. Інвалід самостійно заходить до навчального закладу. А що далі?

Чи отримує він рівний доступ до навчання і яку професію ми можемо  йому надати?

Треба робити другий крок…А це отримання ліцензії, спеціально обладнані учбовий клас на першому поверсі з сучасною матеріально-технічною базою, туалетна кімната,  пандус всередині приміщення ліцею, і т.д. Де взяти для цього кошти?

Крок другий. Громадська організація ліцею «Ментор» почала пошук донора для реалізації програми. Цими донорами стали міжнародна благодійна організація «Фонд Східна Європа» та компанія ПрАТ «Філіп Морріс Україна», за спільною ініціативою  яких реалізується проект „Удосконалення професійної освіти в   Харківській області ”.

Цей проект для нас був просто знахідкою! Він дозволив нам  спробувати досягти своєї мети. Проект був написаний в короткі строки і розрахований на 5 місяців.

Ідею проекту та його реалізацію підтримав начальник Головного управління освіти і науки Харківської обласної  державної адміністрації Шаповал Р.В.

З 1 березня 2011 року в Ізюмському професійному ліцеї почалася робота над реалізацією проекту „Удосконалення професійної освіти для молоді з уразливих груп м. Ізюм Харківської області ”. Значний вклад в його розробку та реалізацію внесли методист ліцею, член Піклувальної ради  А.М. Жерліцина та викладач Т.В. Бєлоусюк .

Мета цього проекту: створення сприятливих умов для реалізації права осіб з обмеженими фізичними можливостями на професійну підготовку, добровільну посильну працю, створення для них відповідних умов і рівних можливостей для реалізації життєвих потреб, здібностей, творчого потенціалу, а також  підвищення професійних та життєвих навичок молодих людей з уразливих груп (сиріт, напівсиріт), що навчаються у Ізюмському професійному ліцеї  м. Ізюм.

Завдання:

1.                  Покращення  якості освіти  в  Ізюмському професійному ліцеї шляхом  впровадження інформаційних та комунікаційних технологій (ІКТ).

2.                  Покращення можливостей працевлаштування учнів.

3.                  Забезпечення фізичного доступу до освіти для учнів з особливими потребами.

Почалася активна робота з координаторами проекту ФСЄ Е. О. Обідіною,  Н. І. Морозовою та фахівцем із комунікацій та зв’язків з громадськістю ПрАТ «Філіп Морріс Україна» Г. В. Щірою. Їх діяльність спрямована  на конкретну допомогу молодим людям з особливими потребами і співпрацю з нашою громадською організацією. В роботі з ними ми відчули  щиру зацікавленість з їх боку нашими проблемами, бажання допомогти, професіоналізм, вимогливість і довіру до всіх наших дій стосовно проекту.

«Мета благодійної діяльності ПрАТ «Філіп Морріс Україна» - допомагати тим, хто більш за всіх цього потребує. Проект „Удосконалення професійної освіти в Харківській області ” створює умови для професійного навчання молоді з особливими потребами. Цим проектом ФМУ робить свій внесок у розвиток професійної освіти Харківщини. Ми впевнені, що результати цього проекту – нове обладнання, нові знання, нові підходи у роботі зі студентами – допоможуть забезпечити ефективну підготовку студентів до самостійного дорослого життя та підвищить їх конкурентоспроможність на ринку праці», - зазначила фахівець із комунікацій та зв’язків з громадськістю ПрАТ «Філіп Морріс Україна» Г.В. Щіра.

Спеціалістами ФСЄ  розроблена програма з підвищення професійних та життєвих навичок молодих людей та організована серія тренінгів для викладачів ліцею. Ця програма включила теми з розвитку навичок спілкування, роботи в команді, поведінки в конфліктних ситуаціях, управління власним часом та фінансами, здорового способу життя, а також написання резюме, пошуку роботи та успішного проходження співбесіди. Підготовлена команда викладачів/тренерів, яка  буде проводити тренінги в майбутньому для молоді, щоб готувати їх до самостійного життя та професійної кар’єри.

Заняття на тренінгах були дуже  цікавими і корисними. Висока спеціальна і методична підготовка тренерів ФСЄ: А. Каравай, Ю. Галустян, Т. Мельник  дала можливість  нашим викладачам освоїти нові інноваційні  форми і методи організації позакласних заходів з молоддю.

В результаті виконання проекту в ліцеї створено навчальний кабінет. В ньому вставлені  металопластикові вікна, двері, встановлено кондиціонер.   Навчальний кабінет та бібліотека ліцею  оснащені комп’ютерами, мультимедійним обладнанням, сучасної офісною технікою,  програмним забезпеченням, встановлено Інтернет. Побудовано  додатковий  пандус в приміщенні ліцею, капітально відремонтований та спеціально обладнаний туалет для людей з особливими потребами.

До реалізації проекту як завжди включилися і наші волонтери. На першому поверсі ліцею переобладнано і створено новий навчальний кабінет спецтехнології з професій «Агент з постачання, оператор комп’ютерного набору, конторський службовець (бухгалтерія)». Саме до такої професії ми  вирішили  надати рівний доступ молоді  з обмеженими фізичними можливостями та вразливих груп населення. В кабінеті проведені волонтерські роботи з  капітального ремонту кабінету, виготовлені меблі для комп’ютерів, офісної техніки, стіл для викладача,  великий круглій стіл для теоретичних занять, металічні грати на вікна.

Всього в реалізації проекту від його написання до виконання  взяло участь понад 200 працівників та учнів ліцею.

Учні груп мулярів, штукатурів, слюсарів - електриків, електрогазозварників, столярів, конторських службовців та працівники ліцею виконали робіт  в загальної сумі на 62 тис. грн.

Цей проект дав поштовх до подальшого розвитку професіональних якостей наших педпрацівників. Стало за необхідне організувати навчання для викладачів та учнів щодо використання ІКТ, що поставлено на меті  подальшої нашої роботі.  Вміння роботи з новими технологіями  допоможе  співробітникам ліцею підвищити якість навчальних матеріалів та методів. З іншого боку, учні будуть мати можливість розвинути свої навички роботи з сучасними комп’ютерними технологіями, що в свою чергу підвищить їх конкурентоспроможність на ринку праці в майбутньому.

Реалізація проекту дозволила сприяти формуванню у населення, особливо молоді, гуманного відношення до вразливих груп населення.

Проект завершено. А попереду ще великий шлях назустріч людям, які потребують нашої допомоги. Бо кожен має право на щастя. А одна із складових його – це право на працю, можливість реалізувати себе.

 Президент Піклувальної ради «Ментор», директор Ізюмського професійного ліцею

                                                                                           Колесник Л.В.



Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Березень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Изюмский профессиональный лицей 2024