Брифінг — заняття, на якому представляються цікаві факти стосовно даної теми, які потім складають основу для подальшого обміну запитаннями і відповідями.
Дебати — обмін думками між фракціями, які дотримуються протилежних поглядів, метою якого є вироблення загальних положення.
Дискусія — обмін думками всередині групи.
Ділова гра — колективне розв’язання педагогічних проблем. Учасники виконують різні ролі, програють ситуацію і знаходять шляхи розв’язання конфлікту.
Майстер-клас — ефективна форма пропаганди, поширення і впровадження перспективного педагогічного досвіду.
Майстерня — можливість обговорити або дізнатись про практичні підходи до здійснення задуманого, подолання певних складних ситуацій. Акцент ставиться на практичних, а не на теоретичних аспектах.
Методична скарбничка — обмін досвідом. Проводиться наприкінці навчального року. Творчі знахідки обговорюються.
Методичний діалог — це складова частина будь-якої форми методичного навчання, що має теоретичне домашнє завдання, яке доповнюють присутні педагоги.
Методичний міст — одна з активних форм методичної роботи, яка проводиться з метою розвитку практичних навичок.
Методичний ринг — форма методичної роботи, яка сприяє вдосконаленню знань, дає можливість виявити загальну ерудицію та обізнаність педагогів із проблемою.
Методичний тиждень проводиться для ознайомлення з ініціативою і творчістю молодих фахівців.
Методичний фестиваль — форма методичної роботи, яка передбачає велику аудиторію і метою якої є обмін досвідом, упровадження ідей, знахідок, організація інтелектуально-пізнавальної діяльності.
Методичні посиденьки — форма методичної роботи, яка сприяє створенню позитивного психологічного клімату в групі слухачів, а також виробленню найбільш доцільного підходу до вирішення певної педагогічної проблеми.
Мозковий штурм — один із методичних прийомів, який сприяє розвитку творчості, виробленню правильного погляду на питання, що зустрічаються на практиці. Цей прийом зручно використовувати під час обговорення методики проведення певної теми, вироблення раціональної системи її впровадження.
Портфоліо — створення кожним педагогом папки, де кожен самостійно фіксує свої здобутки, збирає наробки, грамоти, подяки тощо.
Презентація досвіду — представлення матеріалів одного з педагогів. У проведенні беруть всі члени методичної комісії. Попередньо створюється творча група, планується робота. Можливо залучення батьків та учнів.
Психологічний практикум — поєднання заздалегідь підготовлених теоретичних матеріалів та практичне їх використання в конкретних ситуаціях.
Творчий звіт – комплексний захід, який відображає цілісну систему роботи педагога з рішення педагогічних питань.
Тренінг — форма групової роботи, що розвиває навики співпраці і знаходження компромісу.